Kees Schouten erelid SNM.

Kees Schouten wordt erelid SNM.

Kees Schouten erelid Stichting Nautische Monumenten.

Het bestuur van de Stichting Nautische Monumenten Den Helder (SNM) heeft vrijwilliger pur sang en medebestuurslid Kees Schouten benoemd tot erelid. Dit als blijk van waardering voor zijn tomeloze inzet bij onder andere de restauratie van de museale sleepboten Y8122 en Dombo Y8017.

Voordat hij om gezondheidsredenen deze taak uit handen moest geven, gaf Kees Schouten als voorzitter van de Stichting Y8122 vele jaren leiding aan de groep vrijwilligers die alles op alles zetten om de stoomsleper Y8122 en de motorsleper Dombo Y8017 prachtig te restaureren. "Kees stak regelmatig ook zelf de handen uit de mouwen", stelt SNM-bestuurslid Paul Schaap. "Tevens was hij beheerder van onze mechanische werkplaats en droeg hij zijn steentje bij aan het beheer van 't Schipperscafé, de verenigingskantine van de Stichting Nautische Monumenten op Museumhaven Willemsoord. Als medebestuurslid van onze stichting was hij altijd een welkome steun en informatiebron. Kortom, reden om hem in het jaar van de vrijwilligers eens flink in het zonnetje te zetten."

Als tastbaar bewijs van zijn benoeming tot erelid reikte SNM-bestuurslid Paul Schaap hem vandaag officieel een schaalmodel van een Lemsteraak met insigne uit en Gerrit Warnars overhandigde hem namens de Stichting Y8122 een door de vrijwilligers gesigneerde foto. Hierop staat Kees Schouten trots op het voorschip van 'zijn' stoomsleper.

Kees Schouten trots op het voorschip van ‘zijn’ stoomsleper Y8122Kees Schouten, trots op het voorschip van "zijn" stoomsleper de Y8122.